Otsides loodusest tuge

Loodusel on võimas vägi. See on see ruum, mis on meie jaoks alati olemas - ainult võta ja kasuta. Kuidas saab loodus sind aidata?

Mõtle, milline koht looduses on sulle kõige meelepärasem. Kus sa oled tundnud end kõige rahulikumana? Kus sinu mõtted lahustuvad? Kus sa tunned looduses külmavärinaid, sest see kõik on nii ilus, mida sa näed? Mine sinna. Isegi, kui sinna on vaja sõita auto või bussiga, siis mine ikka. Mine ja tunneta, mida see koht sinuga teeb.

Mina valisin selleks mere. Olen mere ääres kasvanud ja meri on minu "see koht". Sõitsin sinna autoga. Alguses ma lihtsalt jalutasin, korjasin kive ja oksi, vaatasin merd, nutsin, põlvitasin, palvetasin, ropendasin, karjusin, rääkisin iseendaga ja merega, olin vihane, kurb. Käisin seal regulaarselt kuid, mitte küll iga päev, aga nädalas korra-paar. Ja mingil hetkel hakkasid need ülevoolavad tunded minust merre lahustuma. Ma hakkasin märkama ka merd ennast. Kui ilus see on, kui võimas, kui tark. Käisin mere ääres vahel isegi keset tööpäeva, kui enam ei suutnud ja tundsin, et vajan tuge. Loodus hakkab sind toetama, sest ta lihtsalt on tugevam kui sina. Ja alati olemas.

Loodus - olgu meri, mets, raba, niit või ka lihtsalt oma koduaed või vanaema põld - teeb sinuga sel teel imesid. Loodus õpetab KESKENDUMA ja ENDASSE VAATAMA - oskused, mida nüüd on tarvis endas arendama hakata. Looduses õpid ka tunnetama oma edasist elu.

Loodusesse minekuks 5 praktilist soovitust:

#1 Jäta koju mobiiltelefon ja kõrvaklapid, siis ei sega sind muu maailm.
#2 Pane end ilmale vastavalt riidesse, sest kui tahad loodusest rahulikult väge ammutada, ei tohi sind segada külma- ega niiskuse tunne. Soojad ja vettpidavad jalanõud on hästi olulised!
#3 Võta kaasa taskurätikuid, millesse pisaraid pühkida ja nina nuusata.
#4 Mine loodusesse alati üksi.
#5 Söö enne minekut pisut, kui lähed, sest näljatunne viib meil veresuhkru alla ja siis me ei saa keskenduda.

Kommentaarid